Kezdőlap Hírek Pünkösd után időpontfoglalás nélkül is intézhetjük ügyeinket

Pünkösd után időpontfoglalás nélkül is intézhetjük ügyeinket

269
0

A kormányablakokban és okmányirodákban május 25-től újra fogadják az időpontfoglalással nem rendelkező ügyfeleket is.

A fokozatos újranyitásra irányuló kormányzati intézkedésekkel összhangban, a kormányablakokban és okmányirodákban május 25-től újra lehetséges a sorszámhúzás az ügyfélszolgálatokon.

A védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyeket jelenleg is időpontfoglalás nélkül lehet intézni a kormányablakokban.

Az ügyfelek és az ügyintézők egészsége védelme érdekében természetesen továbbra is kötelező az orrot és a szájat eltakaró maszk viselése, a higiéniás szabályok, valamint a megfelelő védőtávolság betartása, erre tekintettel – a helyi sajátosságoknak megfelelően – az ügyféltérben várakozók számának korlátozása is elrendelhető.

Kérjük, hogy az ügyintézésre érkező ügyfél mellett csak különösen indokolt esetben legyen kísérő személy, továbbá – ha az időjárás megengedi –  a zárt ügyféltér helyett, inkább a szabadban várakozzanak.

A sorban állás elkerülését segíti a Kormányablak nevű mobilalkalmazás, amely térképen jeleníti meg az ország valamennyi kormányablakát és tájékoztatást ad arról, hogy a kiválasztott ügytípusban mennyi a várható várakozási idő a közelben lévő ügyfélszolgálatokon. Az applikácó hasznos új funkciója a sorszám szkennelés, ami lehetővé teszi, hogy a telefonunk kamerájával beolvassuk a kormányablakban kapott sorszámunkat és személyes értesítést kapjunk, mielőtt sorra kerülünk – így nem kell egyfolytában a sorszámkijelzőt figyelnünk, várakozhatunk az ügyféltéren kívül, vagy akár megihatunk egy kávét a közelben. A kényelmes és rugalmas ügyintézést segítő alkalmazás ingyenesen letölthető Google Play áruházból, valamint az App Store-ból.

A gördülékeny ügyintézés és a várakozási idő csökkentése érdekében célszerű továbbra is időpontot foglalni – fontos változás, hogy az online időpontfoglaló rendszer használatához ismét szükséges az Ügyfélkapus azonosítás. Természetesen a 0-24/7 ingyenesen hívható 1818-as számon a telefonos időpontfoglaláshoz továbbra sem szükséges regisztráció.

A kormányablakkal, okmányirodával nem rendelkező településeken lakók ügyintézését segítik az újból munkába álló Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok. Az egyre népszerűbb „kormányablakbuszokban” a – veszélyhelyzet ideje alatt – lejárt okmányok cseréje mellett számos ügytípusban van lehetőség az ügyintézésre, a különböző hatósági ügyek megindításra (kérelmek továbbítás céljából történő benyújtására), valamint az ezekhez kapcsolódó általános tájékozódásra.

Mielőtt elindulnánk, érdemes ellátogatni a megújult magyarorszag.hu oldalra, ahol a leggyakoribb ügytípusokhoz részletes tudnivalókat, illetve  – az ügyfélszolgálatok személyes felkeresése helyett – már számos ügyben online ügyintézési lehetőséget is találhatunk, amelyekhez már az arcképes azonosítást is használhatjuk.

Tájékoztató védettségi igazolvány kiállításáról

 

Forrás: Fejér Megyei Kormáynhivatal