Kezdőlap Hírek Lezárult a „Fenntartható települési közlekedésfejlesztés Mór Dózsa György utca” című projekt

Lezárult a „Fenntartható települési közlekedésfejlesztés Mór Dózsa György utca” című projekt

137
0

/Fotó:Nagy Pál/

Lezárult a „Fenntartható települési közlekedésfejlesztés Mór Dózsa György utca” című projekt – tájékoztatott sajtóközleményében Mór Város Önkormányzata.

Mint hozzánk eljuttatott sajtóközleményükben szerepel: Lezárult a „Fenntartható települési közlekedésfejlesztés Mór Dózsa György utca” című projekt. A 59,64 millió Ft európai uniós támogatás segítségével megtörtént a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tulajdonában lévő 8127 j. országos közút infrastrukturális fejlesztése. A projekt a Széchenyi 2020  program keretében valósult meg, mely az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és a hazai központi költségvetési előirányzatból, vissza nem térítendő támogatás formájában került finanszírozásra.

Továbbiakban azzal folytatják, hogy: A TOP-3.1.1-16 kódszámú, „Fenntartható Települési Közlekedésfejlesztés” című pályázati felhívás keretében Mór Városi Önkormányzat lehetőséget kapott a 8127 j. országos közút fejlesztésére, alapellátást segítő eszközök beszerzésére.

A projekt keretében a fejlesztéssel érintett 8127 j. országos közút hozzájárul a munkaerő térbeli mobilitásának javításához. Közlekedésbiztonságot vagy forgalomcsillapítást szolgáló fejlesztések megvalósítása. A fejlesztés térségre gyakorolt hatása összetett, más projekt kapcsolatokat eredményez, településközponti szerepéből adódóan, kapcsolódik az élhető fenntartható központban tervezett egyéb fejlesztésekhez, 15-ös TOP tervezett fejlesztésekhez.

Közleményükben azt is olvashatjuk, hogy: Jelen fejlesztés keretei között sor került a Dózsa György út forgalombiztonságának növelése érdekében a következő fejlesztésekre.

A Dózsa Gy. út forgalmát egy 2,0m széles közbenső szigettel kettéválasztottuk. A középsziget beépítésével csillapítottuk a gépjárművek sebességét, mivel a beszűkített úttest kisebb sebesség megválasztására ösztönöz, ellentétben a széles burkolatokkal. A középsziget a gyalogosok védelmét is szolgálja, mivel jelentősen lerövidült a gyalogátkelőhelyek útburkolaton, konfliktushelyzetben lévő hossza, illetve a gyalogosoknak mindig csak az egyik irányból érkező járművekre kell figyelmet fordítania.

Az utat keresztező gyalogos forgalmi igények kielégítésére, a 2+522,50 km szelvényben és a 2+713 km szelvényekben új gyalogátkelőhelyeket létesítettünk. A gyalogátkelőhelyek mindenütt 3,0 m szélességgel készültek. A Vámos köznél a rendelkezésre álló útfelületet kihasználva, új kanyarodósávot alakítottunk ki. Ezzel a forgalomtechnikai megoldással jelentősen csökkenthető a csomópont balesetveszélyessége és a jelenleg gyakori ráfutásos balesetek száma.

A Kórház utcai csomópont környezetében mindkét, a Deák utca környezetében pedig a bal oldali autóbusz öböl helyszínrajzi, geometriai kialakítását korrigáltuk a jelenleg hatályos előírásoknak megfelelően. Az öblök szélessége 3,0 méter. Az öblök meglévő, erőteljesen nyomvályúsodott aszfalt burkolatát elbontottuk, és helyette új bazaltbeton burkolatot építettünk. A megállóhelyeken a peronok tönkrement aszfalt burkolatát átépítettük, a csatlakozó járdákat pedig akadálymentesen igazítottuk hozzá az új burkolatokhoz – tudhattuk meg a sajtóközleményből.