Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
A motorosok védelmében
A kedvező időjárási körülmények miatt egyre több motoros közlekedőre lehet számítani a közutakon.

A motorosok rendszeres megjelenésére a közúti közlekedés valamennyi résztvevőjének számítania kell.

Az időjárás kedvező változásával egyre többen veszik elő motorkerékpárjukat és csatlakoznak be kétkerekűjükkel a közúti közlekedésbe. A motorosok és a kerékpárosok - mint a közlekedés legvédtelenebb résztvevői - nagyobb kockázatnak vannak kitéve. A járművezetőknek az átlagosnál is nagyobb óvatossággal kell figyelniük rájuk.

A motoros balesetek elkerülésére, megelőzésére minden közlekedőnek törekednie kell. A gépkocsivezetők mellett persze a motorosok is sokat tehetnek azért, hogy ne váljanak baleset részesévé, illetve áldozatává. A láthatóság-észlelhetőség biztosításával, a kiszámíthatósággal, a megfelelő védőruházat viselésével és a KRESZ előírásainak betartásával sok baleset elkerülhető lenne, vagy a baleset bekövetkezésekor a sérülés súlyossága lenne enyhébb.

A motorkerékpárosokat a gépkocsikban jellemző passzív biztonsági megoldások nem védik, így közlekedési baleset esetén testük közvetlen fizikai behatásoknak van kitéve. A motorosok emellett kevésbé észlelhetők, mint a nagyobb méretű járművek.

Az egyéni biztonság egyik legalapvetőbb módja, hogy a motorkerékpár vezetője és utasa mindig viselje a bukósisakot. Nem létezik olyan rövid távolság, mely indokolhatná ennek mellőzését. Hazánkban a "nagymotorokat" vezetők általában viselik a fejvédőt, a segédmotor-kerékpárral közlekedők azonban gyakran hanyagolják a hordását. A kerékpáros fejvédő használata kerékpározás közben mindenképpen ajánlott gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. A sisak védi viselője fejét, hiszen elnyeli az esetleges baleset, illetve ütközés során keletkező energia jelentős részét. A balesetek során szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a kerékpáros tragédiák többsége azért következik be, mert elütés következtében a kerékpáros feje nagy erővel ütközik járműnek, vagy az úttestnek. Ez esetben a fejvédő hatásos védelmet nyújthat.

Komárom-Esztergom megyében a passzív biztonsági eszközök használatát fokozottan ellenőrzik a rendőrök és folyamatos sebesség-ellenőrzésre is számíthatnak a járművezetők a megye teljes területén. Az egyenruhások az ellenőrzések alkalmával minden esetben felhívják a járművezetők figyelmét, hogy közlekedésük során tartsanak kellő oldaltávolságot, ha motorost kerülnek ki és lassítsanak, ha a közelükbe érnek.

 

 A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság Sajtóközleménye

 

2019-02-18